Stappenplan Aflossingsvrij  

Aan de hand van een aantal heldere stappen helpen we je om je rol in het traject Aflossingsvrij op te pakken. Ook geven we – op veler verzoek – communicatietips. Deze zijn opgesteld door gedragspsycholoog Mischa Coster van Guideology. Hij gaf hierover tijdens het Particulier Platform 2019 een goed gewaardeerde expertsessie. Zijn suggesties kunnen je helpen om ervoor te zorgen dat je klant je bericht ook echt leest én ernaar handelt.  

De voorbereiding 
Als eerste bepaal je van welke (groep) klanten (met een (deels) aflossingsvrije hypotheek) jij verwacht of denkt dat ze in de toekomst moeilijkheden kunnen krijgen met de betaalbaarheid van hun hypotheek. Heb je de klanten die je wilt benaderen geïdentificeerd, dan kun je aan de slag met Aflossingsvrij. De eerste vraag die je je dan stelt, is:  

 

Deelt de aanbieder van de klant die je wilt

benaderen zijn klantgegevens met je?