eHerkenning onmisbaar voor ondernemers

Nieuws
geplaatst op 9-12-2019  

Met eHerkenning hebben ondernemers één betrouwbaar inlogmiddel om online zaken te regelen met de overheid. Inmiddels werken meer dan 400 overheidsorganisaties ermee, en de teller loopt door. Het Werkgeversportaal van het UWV kent als eerste sinds 1 november geen andere manier meer om in te loggen. Ben jij je aanvraag voor eHerkenning al gestart?


>> Ga naar ons Stappenplan aanvraag eHerkenning

Ondernemers of medewerkers van bedrijven kunnen zich met eHerkenning veilig en eenvoudig online identificeren bij de overheid. Zo kunnen ze inloggen om bijvoorbeeld btw-aangifte te doen bij de Belastingdienst of een medewerker ziek te melden bij het Werkgeversportaal van UWV.
eHerkenning wordt dé standaardoplossing voor ondernemers. Veel overheidsorganisaties sorteren daar al op voor. Zo accepteert het Werkgeversportaal van UWV vanaf 1 november al geen andere manieren meer om in te loggen.

Geen eHerkenning? Geen toegang!

Bedrijven die na 1 november nog geen eHerkenning hebben, kunnen geen medewerkers meer ziek- of betermelden via het Werkgeversportaal. Ook het aanvragen van een ontslagvergunning lukt dan bijvoorbeeld niet meer online bij UWV.

Wacht niet langer

In navolging van UWV gaan ook andere overheidsorganisaties over op eHerkenning als enige inlogmiddel. Deze ontwikkeling vraagt om actie. Heb jij nog geen eHerkenning inlogmiddel? Voorkom dat je bedrijfsvoering straks vastloopt en vraag nu aan.


>> Ga naar ons Stappenplan aanvraag eHerkenning

Sinds enige tijd zijn we partner van de voorlichtingscampagne eHerkenning. Deze campagne is een samenwerking met MKB Nederland, VNO-NCW, Logius en het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. eHerkenning is de nieuwe standaard voor ondernemers die willen communiceren met de Rijksoverheid, gemeenten, provincies, waterschappen en andere publieke organisaties.

Categorien: Cyberrisk Ondernemen