Kifid gaat klanttevredenheid financieel dienstverleners onderzoeken

Kifid gaat klanttevredenheid financieel dienstverleners onderzoeken

Kifid laat vanaf dit jaar jaarlijks onafhankelijk onderzoek doen naar de klanttevredenheid bij financiële dienstverleners. Hiermee wil het klachteninstituut meer inzicht krijgen in mogelijke verbeterpunten voor de klachtprocedure en –behandeling op voor de financiële dienstverlener belangrijke onderwerpen. 

Het jaarlijks onderzoek vindt plaats in oktober en is gericht op financiële dienstverleners die in de de periode vanaf september vorig jaar tot september van het huidige jaar contact hebben gehad met Kifid vanwege een of meer tegen hen gerichte klachten. De uitnodiging voor het online onderzoek gaat naar de vertegenwoordigers van deze banken, verzekeraars, financiële adviseurs en overige financiële dienstverleners; de vragenlijst is niet gericht op advocaten of andere professionele vertegenwoordigers van financiële dienstverleners. Deze week start het klanttevredenheidsonderzoek onder financiële dienstverleners voor 2022.