Heb jij je al aangemeld voor het webinar ‘Informatie delen bij hypotheken’ op 28 maart?

Heb jij je al aangemeld voor het webinar ‘Informatie delen bij hypotheken’ op 28 maart?

Eerder nodigden wij je per email al uit voor het webinar Informatie delen bij hypotheken op 28 maart om 12:00 uur. De centrale vraag in dit webinar is: Hoe kun je als adviseur beschikken over up-to-date informatie om de klant ook na het afsluiten van de hypotheek te kunnen voorzien van gedegen advies?  

>> Klik hier om je aan te melden 

Tijdens het webinar vertelt Maarten Kranenburg, Project Owner Actief Klantbeheer bij HDN, meer over de ontwikkelingen rondom het delen van data bij hypotheken en het informatieaanvraag-bericht, waarmee je de actuele hypotheekgegevens direct opvraagt bij de aanbieder.

Na het afsluiten van een hypotheek kunnen verschillende life events invloed hebben op de hypotheek van je klant. Om je klant tijdens de looptijd van de hypotheek van goed advies te kunnen voorzien, is het belangrijk om te weten hoe de hypotheek er zoveel jaar na afsluiten uitziet. Het verzamelen van die gegevens kan tijdrovend zijn, terwijl de gegevens compleet en digitaal bij de hypotheekverstrekker beschikbaar zijn.   

Om dit gemakkelijker voor je te maken heeft HDN (Hypotheken Data Netwerk) in samenwerking met diverse marktpartijen het Informatieaanvraag bericht ontwikkeld. Hiermee vraag je de actuele hypotheekgegevens aan bij de geldverstrekker die je vervolgens direct digitaal ontvangt van de aanbieder. Dat is makkelijk, snel en de gegevens staan direct in je systeem. Op basis van de up-to-date hypotheekinformatie kan in het adviesgesprek het advies worden samengesteld en de mutatie digitaal ingediend worden.