Digitaal Paspoort verdwijnt; gebruikers van APLAZA moeten over naar bedrijfscertificaat

Digitaal Paspoort verdwijnt; gebruikers van APLAZA moeten over naar bedrijfscertificaat

De afgelopen tijden hebben we bericht over het feit dat het Digitaal Paspoort wordt uitgefaseerd en het per 7 januari 2022 alleen nog mogelijk is om met eHerkenning in te loggen bij verzekeraars. Maar het verdwijnen van het Digitaal Paspoort betekent ook dat je op een andere manier moet inloggen bij Aplaza, namelijk met een bedrijfscertificaat. 

Om een bedrijfscertificaat aan te schaffen en te activeren zijn een aantal stappen nodig. Welke dat zijn en wat deze inhouden lees je terug op de site van Aplaza en in de nieuwsbrief die ze hierover onlangs hebben gestuurd. Gelet op de capaciteit bij leveranciers in de markt en de geringe tijd die nog rest tot 7 januari om te zorgen voor een goede overgang is het belangrijk dat je daar bijtijds mee begint. Heb je nog steeds vragen, neem dan contact op met Aplaza via info@aplaza.nl of 085-1060 699 of met je softwareleverancier.