Adfiz maakt best presterende verzekeraars bekend

Persberichten
geplaatst op 14-1-2016  

Allianz, Dela, Legal & General , Movir, Nationale-Nederlanden en NH1816 leveren in hun categorie de beste kwaliteit voor de klant. Dat blijkt uit het Adfiz Prestatie Onderzoek 2015. Tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst op donderdag 14 januari zijn de prijzen uitgereikt.

Welke verzekeraars en banken leveren de gewenste kwaliteit en komen hun afspraken na? Het Adfiz Prestatie Onderzoek geeft dit inzicht binnen de categorieën Zakelijk Schade, Zakelijk Inkomen, Zakelijk Pensioen en Particulier Schade en Particulier Leven (onderverdeeld in Lijfrente – Banksparen en ORV).

Voor het eerst in lange tijd zien we in de breedte de tevredenheid van adviseurs over de dienstverlening van verzekeraars stijgen. Deze toename is vooral aan de dienstverlening voor de zakelijke markt toe te wijzen, maar ook de particuliere dienstverlening is verbeterd. De grootste stijging in tevredenheid van adviseurs is op het gebied van Zakelijk Pensioen.

Per onderzocht gebied is voor tien aspecten van dienstverlening de tevredenheid van adviseurs bepaald. Ook is gevraagd welk belang elk aspect volgens de adviseur heeft. Over het algemeen zijn de belangrijkste aspecten:

  1. Klantbelang centraal
  2. Vakkundigheid van medewerkers
  3. Snelheid administratieve verwerking en Snelheid beantwoording van vragen (gedeelde plek)

De winnaars per categorie zijn:

Zakelijk Schade: Allianz

Zakelijk Inkomen: Movir

Zakelijk Pensioen: Legal & General

Particulier Schade: NH1816

Particulier Leven-Lijfrente: Legal & General

Particulier Leven-Banksparen: Nationale Nederlanden

Particulier Leven-ORV: Dela

Adfiz Prestatie Onderzoek

Wil je als klant de beste dienstverlening, dan moet je ook kijken of een geadviseerde verzekeraar of bank daadwerkelijk levert. Naast prijs en polisvoorwaarden zijn de prestaties van aanbieders van groot belang voor de klant. Deze prestaties zijn niet zomaar te vinden op vergelijkingssites op internet. Onafhankelijk adviseurs hebben deze ervaring wel.

Het Adfiz Prestatie Onderzoek, uitgevoerd door GfK, maakt transparant welke aanbieders de kwaliteit leveren die de klant verdient. Prijs en polisvoorwaarden zijn uit het onderzoek gelaten. Daarmee geeft het onderzoek een zuiverder inzicht in feitelijk geleverde prestatieniveaus. Het Adfiz Prestatie Onderzoek is al jaren dé inkoopbenchmark voor financieel adviseurs.

Categorien: Relatie aanbieders