Adfiz breidt Prestatie Onderzoek uit

Nieuws
geplaatst op 14-3-2018 by Sonja Demarteau  

Al vele jaren maakt het Adfiz Prestatie Onderzoek transparant hoe adviseurs de kwaliteit van aanbieders waarderen. Sinds enkele jaren is het onderzoek doorlopend, wat een betrouwbaarder en actueler beeld oplevert. Nu maken we een volgende stap met het onderzoek, zodat het je nog scherper inzicht geeft in de sterke en zwakke punten in de performance van verzekeraars. Daarvoor zijn we de samenwerking aangegaan met een nieuw onderzoeksbureau, CYS.  

Wat gaat er veranderen?  

  • We breiden de scope van het onderzoek uit met de categorieën hypotheken en zorg. 
  • Binnen die categorieën gaat het onderzoek zich meer concentreren op die criteria die jij als deelnemer belangrijk vindt. Zo kunnen we dieper doorvragen op specifieke onderwerpen, zoals de kwaliteit van de medewerkers, van de afhandeling of van de ICT-ondersteuning. Dit levert jou beter inzicht. En aanbieders krijgen concretere handvatten om hun kwaliteit te verbeteren.  
  • De prijsuitreiking verandert ook. De ranglijsten per categorie blijven bestaan, maar de prijsuitreiking zelf zal zich concentreren rondom thema’s die over de categorieën heen spelen bij leden. Deze thema’s zullen bij de start van het nieuwe onderzoek bekend zijn.  
  • Het wordt makkelijker gemaakt om collega’s uit te nodigen voor het onderzoek. 

Wat betekent dit voor jou?  

Op dit moment wordt het vernieuwde onderzoek opgezet door CYS. Het nieuwe onderzoek zal per 1 aprilstarten. Je ontvangt vanzelf een uitnodiging om mee te doen: we stellen je deelname erg op prijs.  

Tools Prestatie Onderzoek 2017 

Dit jaar kun je uiteraard gewoon gebruik blijven maken van de tools en informatie uit het onderzoek over 2017. Het volledige rapport en de adviesflyers zijn te vinden op de ledenvoordeelpagina: https://www.adfiz.nl/ledenvoordelen/advies/verzekeraars-benchmark/