Winnaars Adfiz Prestatie Onderzoek 2019 bekend

geplaatst op 10-1-2019

Donderdag 10 januari zijn tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst de prijzen uitgereikt van het doorlopende Adfiz Prestatie Onderzoek, uitgevoerd door CYS. Voor het eerst zijn er prijzen uitgereikt in de categorie Hypotheken. De prijs voor beste zorgverzekeraar is na enkele jaren afwezigheid weer terug. Bijzonder zijn de drie Beste Partner Prijzen voor de thema’s Verzekerbaarheid, Efficiency en Claimafhandeling.

Het Adfiz Prestatie Onderzoek meet al jaren de prestatie van verzekeraars. De verzekeraars die in hun productcategorie overall het beste presteren ontvangen de prijzen. Adfiz heeft de laatste jaren gemerkt dat er daarnaast een aantal specifieke thema’s spelen die belangrijk zijn voor de ontwikkeling van de sector. Om dat belang te benadrukken zijn drie “Beste Partner” prijzen in het leven geroepen voor de thema’s Efficiency, Verzekerbaarheid en Claimafhandeling.

Enno Wiertsema: “Je kunt in deze tijd niet meer verlangen dat klanten betalen voor inefficiency in de administratieve keten. We willen aanbieders met wie we samen een efficiënte keten kunnen neerzetten. Daarom deze themaprijs.”

Eind 2017 agendeerde de branchevereniging problemen rondom onverzekerbaarheid en kondigde toen ook aan dit mee te nemen in het Prestatie Onderzoek. Claimafhandeling wordt in het spotlicht gezet omdat dit ‘moment van de waarheid’ bij uitstek bepaalt hoe klanten over de sector denken. Wiertsema: “Verzekeraars die op deze cruciale onderdelen uitblinken verdienen het om in het zonnetje te staan. Daarnaast hopen wij dat het andere aanbieders stimuleert ook juist hier veel effort op te zetten.”

De winnaars per categorie zijn:

Verzekerbaarheid

2 - CZ
3 - ONVZ

Vernieuwde opzet Adfiz Prestatie Onderzoek

Al vele jaren maakt het Adfiz Prestatie Onderzoek transparant hoe adviseurs de kwaliteit van aanbieders waarderen. Sinds dit jaar werken we samen met een nieuw onderzoeksbureau, CYS en hebben we de opzet van het onderzoek aangepast om zo nog scherper inzicht te krijgen hoe adviseurs de kwaliteit waarderen.  En op deze manier concretere handvatten te bieden om de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren.

• De scope van het onderzoek is uitgebreid met de categorieën hypotheken en zorg.
  • De categorieën Particulier Banksparen, Lijfrente en Overlijdensrisico zijn samengevoegd tot de categorie Particulier Leven.
  • Actuele onderwerpen worden nadrukkelijk meegenomen in het onderzoek. Hiervoor reiken wij nu de themaprijzen ‘Beste Partner’ uit. Dit jaar zijn dat de thema’s: Verzekerbaarheid, Efficiency, Afhandelen claims.

Het Adfiz Prestatie Onderzoek maakt transparant welke kwaliteit aanbieders leveren. Voor klanten een belangrijk criterium naast prijs en voorwaarden. Het Adfiz Prestatie Onderzoek  geeft doorlopend inzicht in de ervaringen van adviseurs met de prestaties van aanbieders. Dit doorlopende inzicht leidt tot een betrouwbaarder beeld. De reviews en ratings zijn ook opgenomen in de productvergelijkers van MoneyView.

Categorien: Relatie aanbieders