Intermediaire lobby in Brussel versterkt

geplaatst op 16-6-2009

Jaap Meijers nieuwe voorzitter BIPAR

Jaap Meijers is op vrijdag 5 juni in Brussel gekozen tot voorzitter van BIPAR, de Europese koepelorganisatie van intermediairs, waarbij zowel NVA als NBVA zijn aangesloten. BIPAR vertegenwoordigt 80.000 intermediairs in Europa. Meijers is de eerste Nederlandse voorzitter van deze belangrijke lobbyorganisatie.

Tijdens de jaarvergadering in Brussel is de kandidatuur van Meijers door alle leden van BIPAR ondersteund. De lobby van het Nederlandse intermediair in Brussel, waar veel regelgeving vandaan komt die zijn weerslag heeft op de Nederlandse markt, is met het voorzitterschap verstevigd. Naast Jaap Meijers is ook Frank de Jong van NVA-kantoor De Jong Assurantiën in Den Helder bestuurslid (Honorary Secretary General) van BIPAR. Niels Mourits (directeur NVA) is vertegenwoordigd in het directiecomité en Rob Groenemeijer (voorzitter NBVA) is de vertegenwoordiger namens de NBVA binnen BIPAR. Vanuit de NVA en NBVA, ook via FIDIN, wordt daarmee extra tijd en energie gestoken in het behartigen van de intermediaire belangen binnen Europa.

Jaap Meijers (62) beschikt over de nodige ervaring, eerder was hij van 1997 tot 2001 voorzitter van het Worldwide Broker Network (WBN). Meijers werkte een aantal jaren voor een rechtsvoorganger van AON en startte in 1973 Meijers Assurantiën, waar inmiddels 120 man werkt. Meijers Assurantiën is lid NVA (sinds 1981) en behoort tot de grote makelaars van Nederland.

BIPAR
The European Federation of Insurance Intermediairies, beter bekend als BIPAR, is de Europese belangenbehartiger van de assurantieadviseurs in Brussel. BIPAR telt 47 leden uit 31 landen in Europa. Alleen brancheorganisaties kunnen lid worden van de lobbyorganisatie. BIPAR vertegenwoordigt 80.000 verzekeringsadviseurs en makelaars met in totaal meer dan een kwart miljoen mensen in dienst. BIPAR is opgericht in 1937 in Parijs. Sinds 1989 is de organisatie gevestigd in Brussel.

Categorien: