Adfiz Prestatie Onderzoek opgenomen in vergelijkers van MoneyView

geplaatst op 17-5-2017

Sinds deze week maken de scores van het Adfiz Prestatie Onderzoek onderdeel uit van de vergelijkingspakketten MoneyView Advisa en MoneyView Selector. In één getal is samengevat hoe het intermediair de prestaties van de betreffende verzekeraar waardeert. Als de adviseur met zijn muis op die score gaat staan, krijgt hij een overzicht van de scores op deelterreinen, zoals foutloosheid van de polisopmaak, snelheid van de administratie en klantgerichtheid bij claims. Hiermee heeft de adviseur deze, voor hem en zijn klant belangrijke informatie voorhanden als hij een productvergelijking opstelt.

>> Meedoen aan het Adfiz Prestatie Onderzoek? Beoordeel regelmatig één of meer verzekeraars

MoneyView-directeur Pepijn van Kleef is blij met deze uitbreiding: “Hier is door onze klanten vaak om gevraagd. Naast prijs en harde productkenmerken is voor hen ook de performance van een verzekeraar van belang. Met het opnemen van de scores van het Adfiz Prestatie Onderzoek in onze productvergelijkers hebben we hier een uitstekende oplossing voor gevonden.”

De scores worden wekelijks ververst. Zo heeft de adviseur een actueel inzicht in de waardering van de diverse aspecten van dienstverlening van verzekeraars. “Sinds we vorig jaar zijn overgestapt van één keer per jaar naar doorlopend meten, zien we dat de actualiteit en dus bruikbaarheid van de scores is toegenomen” zegt Enno Wiertsema, directeur van Adfiz. Gebruikers van de vergelijkers van MoneyView kunnen ook zelf hun waardering geven aan de verzekeraars in het Adfiz Prestatie Onderzoek. “Graag zelfs!” benadrukt Wiertsema. “We doen dit niet alleen voor of met de leden van Adfiz. We hopen dat de hele branche het gaat gebruiken en er transparanter door zal worden.” Dat is iets waar Van Kleef zich goed in kan vinden: “MoneyView bestaat 24 jaar en wordt sinds haar oprichting gedreven door de overtuiging dat transparantie goed is voor elke schakel in de keten. Niet alleen de consument heeft er baat bij, maar ook de adviseurs en de verzekeraars.”

Ledenvoordeel op MoneyView software

Adfiz-leden kunnen de MoneyView software aanschaffen met ledenkorting. Een gratis, volledig werkende demoversie van MoneyView Advisa en MoneyView Selector is te vinden op moneyview.nl/adviseurs.