Vernieuwd Adfiz Prestatie Onderzoek

Vernieuwd Adfiz Prestatie Onderzoek

Het welbekende Adfiz Prestatie Onderzoek is vernieuwd. Ruim 20 jaar onderzocht Adfiz met kwantitatief onderzoek de operationele kwaliteit van verzekeraars. Dit onderzoek is volledig vernieuwd. Voortaan krijgt niet de verzekeraar met het hoogste rapportcijfer het podium, maar gaan we concrete verbeterinitiatieven van verzekeraars beoordelen, belonen en als te volgen voorbeeld een podium geven. De prijsuitreiking blijft zoals gewoonlijk op de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst.

Vier categorieën

Het nieuwe Adfiz Prestatie Onderzoek richt zich in 2022 op vier categorieën. Iedere categorie kent een eigen vakjury, onder leiding van een onafhankelijke juryvoorzitter. De vakjury zal binnen zijn categorie ingediende verbeterinitiatieven en -projecten beoordelen.

De categorieën zijn:

  • Verzekerbaarheid (focus zakelijke markt), onder leiding van juryvoorzitter Jurjen Burghgraef
  • Klantbelang (focus particuliere markt), onder leiding van juryvoorzitter Arjan Vliegenthart
  • Ketenefficiency, onder leiding van juryvoorzitter Wim Henk Steenpoorte
  • Duurzame ontwikkeling, onder leiding van Dick-Jan Abbringh

Indienen van verbeterinitiatieven en -projecten van start

Vanaf vandaag kunnen concrete verbeterinitiatieven of -projecten van aanbieders worden aangemeld via het daarvoor bedoelde aanmeldformulier op adfiz.nl/prestatieonderzoek.

Niet-aanbieders kunnen initiatieven en projecten tippen via het daarvoor bedoelde tipformulier: www.adfiz.nl/tipformulier. Adfiz zal de betreffende aanbieder vervolgens vragen om het initiatief of project aan te melden.