Tips van HDN voor actief klantbeheer

Tips van HDN voor actief klantbeheer

Actief klantbeheer bij met name hypotheken is een veelbesproken onderwerp. In het recente rapport van de AFM naar de kwaliteit van hypotheekadvies kwam nazorg nog als aandachtspunt naar boven. Jaarlijks doet de stichting Actief Klantbeheer een onderzoek onder adviseurs naar de stand van zaken rondom het onderwerp. Naar aanleiding van de resultaten van dit onderzoek heeft HDN het document ‘Actief klantbeheer wegwijzer’ gemaakt. 

In het document gaat HDN in op de belangrijkste drempels die adviseurs ervaren bij het inrichten en uitvoeren van actief klantbeheer: 

  • Actuele klantgegevens achterhalen is arbeidsintensief 
  • Gebrek aan tijd 
  • Onzekerheid wat wel en niet kan in verband met privacy 
  • Twijfels over of Actief Klantbeheer wel rendabel is 
  • Gebrek aan kennis en vaardigheden 
  • Twijfels over of klanten wel benaderd willen worden 
  • Onzekerheid over hoe klanten te benaderen Actief Klantbeheer 

Per onderwerp wordt ingegaan op de ervaren problematiek en worden tips gegeven hoe je er als adviseur mee zou kunnen omgaan. Ook zijn er handige links opgenomen naar sites of partijen waarover een bepaald onderwerp meer informatie te vinden is. 

Naast de wegwijzer in PDF-formaat heeft HDN ook een interactieve wegwijzer gemaakt waarmee je direct naar de voor jou relevante informatie kunt navigeren. 

De wegwijzer van HDN is ook via ons kennisportaal Actief Klantbeheer te vinden.