Met De Goudse in gesprek over reisapp

Met De Goudse in gesprek over reisapp

Onlangs lanceerde De Goudse Verzekeringen een nieuwe reisverzekering die via een app op de smartphone 'ziet’ wanneer de consument in het buitenland is en dan automatisch dekking biedt. De Goudse heeft deze reisverzekering als serviceproduct in de markt gezet en verstrekt er geen provisie over. We hebben De Goudse gevraagd hoe zij de rol van de adviseur zien bij deze nieuwe reisverzekering.  

Onze indruk is namelijk dat de Reisapp niets meer is dan een gewone reisverzekering waarbij gebruik wordt gemaakt van innovatieve technieken om de verzekering te activeren. Veel adviseurs willen – net als bij een traditionele (doorlopende) reisverzekering – een actieve rol hebben bij het afsluiten van de verzekering en bij het afhandelen van een schade. Ook hebben we vragen over hoe geborgd wordt dat een klant van adviseur x (die zich heeft aangemeld voor de Reisapp) niet per ongeluk bij adviseur y terechtkomt.  

Met De Goudse is afgesproken om medio augustus verder te praten over deze en andere vragen die bij ons leven. Uiteraard houden we je hierover op de hoogte.