Kifid Kennis laat zien hoe het klachteninstituut omgaat met regelmatig terugkerende klachten
Op Kifid Kennis publiceert het klachteninstituut praktijkvoorbeelden van regelmatig voorkomende klachten. Kifid geeft daarbij uitleg over waar bij een beoordeling van klachten naar wordt gekeken. Hoewel de voorbeelden geschreven zijn op consumenten, geeft het een goed beeld van hoe het klachteninstituut met klachten over een bepaald onderwerp omgaat.
Onlangs zijn aan de reeks Kifid Kennis twee nieuwe documenten toegevoegd die samenhangen met verzekeringen voor auto, motor en brommer.
- een kennisdocument over schadevrije jaren onder de noemer ‘Wanneer mag de autoverzekeraar mijn schadevrije jaren verlagen?’
- en een kennisdocument over het belang van het juist invullen van het aanvraagformulier bij een motorrijtuigenverzekering.
In deze kennisdocumenten geeft Kifid inzicht in wat de algemene regels zijn, wat een consument van de geldverstrekker mag verwachten en wat hij zelf kan doen in zo’n situatie.