Kifid Kennis: achtergronden bij en inzicht over veelvoorkomende klachten

Nieuws
geplaatst op 28-7-2020  

Kifid is deze week gestart met Kifid Kennis; een kennisportaal waar consumenten inzicht krijgen in de manier waarop Kifid met klachten over een bepaald onderwerp omgaat. Kifid Kennis zal de komende tijd regelmatig worden aangevuld met nieuwe onderwerpen. 

Met Kifid Kennis wil het klachteninstituut haar kennis nadrukkelijker delen met de buitenwereld. Op dit moment staan vier Kifid Kennisdocumenten live. Het gaat dan om de volgende regelmatig voorkomende situaties: 

- Problemen met geld- en stortingsautomaten; 
- Bagage gestolen, maar verzekeraar weigert uitkering; 
- Ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid; 
- Nieuwe verzekeringspolis met (veel) hogere premie. 

In de toekomst zullen met regelmaat nieuwe onderwerpen en thema’s op een duidelijke en aansprekende manier aan Kifid Kennis worden toegevoegd. Meer consumenteninformatie over financiële onderwerpen vind je natuurlijk ook op ons eigen Finfin van Adfiz.