Een bevlogen nieuwjaarsbijeenkomst

Nieuws
geplaatst op 12-1-2017  

Donderdag 12 januari was de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst in Spant! in Bussum. Traditioneel de opening van het nieuwe verzekeringsjaar en het moment waarop de winnaars van het Adfiz Prestatie onderzoek bekend worden gemaakt. Met ruim 300 leden, verzekeraars en bekenden van Adfiz kunnen we spreken van een groot succes. Een kort verslag.

Adfiz-voorzitter Wim Heeres opende de Nieuwjaarsbijeenkomst met zijn nieuwjaarsspeech waarin hij sprak over het adviesvak, de vereniging en de keten. “Ooit was de wereld simpel, en werkten verzekeraars alleen via de adviseur. Natuurlijk kon je ook even naar Apeldoorn bellen, maar het was allemaal zeer overzichtelijk. Nu is multichannel de norm. Maar wat mij betreft niet het eindstation.” Heeres gelooft in eenvoud en in de waarde van advies. “Als adviseurs zitten we niet in het laagste prijs spel. Ons spel heet de grootste toegevoegde waarde. We zijn veruit het beste uitgerust om klanten écht te helpen, beter dan welke prijsvergelijker, omni-channelaanbieder of execution-only formule dan ook. Uiteindelijk ziet de klant dat ook, de terugkerende spijtoptanten zijn nu al legio.” Hij besluit zijn speech met een oproep: “In maart krijgen we een nieuwe Tweede Kamer en ik roep deze nieuwe Tweede Kamer vanaf hier op. Ga staan voor iedere adviseur die met passie en bevlogenheid met zijn klanten aan de slag is, kom met ons praten over wat je van de markt verlangt, en kom ook met ons praten als je wilt weten wat er nodig is voor nog beter onafhankelijk advies.”

Lees hier de hele speech

Inkijkje in het bevlogen brein

Aansluitend nam wetenschapsjournalist Mark Mieras tijdens het plenaire programma met ons een duik in het gepassioneerde brein.  Op zoek naar het geheim van flow, gedrevenheid en werkplezier. Teveel aandacht voor je omgeving put je uit. Bevlogenheid  en flow zijn ideale medicijnen tegen uitputting. Zo krijg je juist meer in plaats van minder mentale energie. Hij ging ook in op de keerzijde van protocollering en compliance. Regels brengen het gevaar met zich mee dat de professionaliteit geleidelijk afbrokkelt. De hersenen gaan op de automatische piloot. Psychologen spreken van ‘aangeleerde hulpeloosheid’.

Prijsuitreiking Adfiz Prestatie Onderzoek
Tot slot de prijsuitreiking van het vernieuwde doorlopende Adfiz Prestatie Onderzoek, uitgevoerd door Tevreden.nl. Menig genomineerde verzekeraar is met een delegatie naar de Nieuwjaarsbijeenkomst gekomen voor dit onderdeel. Welke aanbieders leveren dit jaar de kwaliteit die de klant verdient? De prijzen gingen naar: Nh1816 (particulier schade), Legal & General (particulier lijfrente én zakelijk pensioen), Regiobank (particulier Banksparen), TAF (particulier OVR), Movir (zakelijk inkomen) en De Goudse (zakelijk schade) in de prijzen. Over de uitslag werd door de verzekeraars nog wel even nagepraat tijdens de aansluitende walking dinner. Ook dit jaar bleek dat het onderzoek weer belangrijk wordt gevonden door verzekeraars.

Lees hier meer over de uitkomsten van het onderzoek.

Met recht kunnen we spreken van een bevlogen nieuwjaarsbijeenkomst. De volgende editie zal op 11 januari 2018 zijn. Save the date!

Lees meer:

AM: Wim Heeres (Adfiz): ‘Wij zijn geen machines. We worden geen machines’

VVP: Wim Heeres (Adfiz): Korte metten met prijsobsessie

InFinance: Oproep voorzitter Adfiz aan politiek: erken waarde advies

Schade Magazine Gratis advies, zorgplicht en hulp bestaan niet

Findinet Wim Heeres (Adfiz): Gun uw klant maatwerk