Adfiz Prestatie Onderzoek breidt uit, nieuwe initiatieven kunnen al aanmelden

Adfiz Prestatie Onderzoek breidt uit, nieuwe initiatieven kunnen al aanmelden

Het Adfiz Prestatie Onderzoek heeft altijd in het teken gestaan van verzekeraars en geldverstrekkers. Sinds de gewijzigde opzet komen regelmatig heel mooie initiatieven van niet-aanbieders voorbij. Deze vielen daarmee (tot nu toe) buiten de reikwijdte van het onderzoek. Daarmee mist de sector goede voorbeelden die kunnen bijdragen aan waardevollere adviesdienstverlening.  

Uitbreiding doelgroep 
De doelgroep wordt daarom vanaf dit jaar uitgebreid naar alle bedrijven die onderdeel zijn van het natuurlijk eco-systeem van de financieel adviseur. Als adviseur ben je afhankelijk van meerdere partijen om je klanten goed te kunnen bedienen. Iedereen die onderdeel is van die keten van dienstverlening kan voortaan initiatieven insturen. Daarmee bestaat de doelgroep in ieder geval uit:  

  • aanbieders als verzekeraars, banken, hypotheekverstrekkers en  beleggingsondernemingen,  
  • ketenpartners als volmachten en serviceproviders,
  • ICT-partners en softwareleveranciers die de dienstverlening digitaal ondersteunen, 
  • kennisspecialisten die de dienstverlening inhoudelijk ondersteunen, zoals risico-experts, herstelbedrijven en preventiespecialisten. 

Belangrijk criterium blijft wel dat oplossingen primair bijdragen aan de dienstverlening door de adviseur en door een grotere groep adviseurs gebruikt kunnen worden. 

Uitbreiding categorie  
Daarnaast wordt de categorie ‘Ketenefficiency’ uitgebreid naar ‘Ketenefficiency en digitale ondersteuning’. Initiatieven die bijdragen aan een efficiëntere inrichting van de ketencommunicatie blijven noodzakelijk. Maar de jury heeft opgemerkt dat ook in de efficiency-verbetering door digitale ondersteuning op het advieskantoor nog grote stappen mogelijk en wenselijk zijn. Daarom is besloten de categorie uit te breiden. Alle digitale oplossingen die bijdragen aan de efficiency en effectiviteit in het werk van adviseurs komen voortaan in aanmerking voor de prijs.  

Tip ons 
Ken jij concrete verbeterinitiatieven- en/of projecten die aandacht mogen verdienen, laat het ons dan weten via het tipformulier. Wij zullen vervolgens aan de betreffende organisatie vragen het initiatief of project aan te melden (dat kan via adfiz.nl/prestatieonderzoek).