Print

Glad wegdek, slipgevaar!

Geplaatst op:
Glad wegdek, slipgevaar!

Het is zomaar gebeurd: ijzelvorming. Er is geen houden meer aan. Je verliest de grip op de weg en voordat je het beseft sta je stil tegen de vangrail. Met, in het meest gunstige geval, alleen blikschade…. Dan gaat het hele circus lopen. Van 112 tot aan de sleepdienst die samen zorgen dat jij en je auto thuis worden gebracht. Expertise wordt ingeschakeld door je adviseur die het verdere papierwerk voor zijn rekening neemt. Klaar ben je dan, zou je denken….. simpel toch?

Blik op de groene kaart

Helaas kan onschuldige blikschade een staartje hebben als je niet eerst controleert of je je auto wel bij jouw vertrouwde garage kunt laten repareren bijvoorbeeld. Om de premie scherp geprijsd te houden maken verzekeraars steeds meer afspraken met herstelbedrijven en worden de reparaties niet bij alle garages vergoed. Schadesturing heet dat in verzekeringsland. Een blik op de groene kaart is vaak voldoende om te zien of er sprake is van reparatie bij aangesloten bedrijven. Doe je dat niet dan kan jouw ‘verzekerde’ schade een onverwacht kostbare wending krijgen. Een flink hoger eigen risico of in sommige gevallen zelfs geen uitkering.

Een schade claimen is niet altijd slim

Maar ik ben toch verzekerd? Klopt. Toch is het soms slimmer om een kleine schade voor eigen rekening te nemen. Je adviseur helpt je graag bij het uitrekenen van de gevolgen.  Die zijn namelijk afhankelijk van je persoonlijke situatie. Daarna kun je zelf een keuze maken. Wel of niet claimen? That's the question. 

Laat de korting niet tussen uw vingers wegslippen

Wist u trouwens dat u vaak tot een jaar na het sluiten van het schadedossier nog uw schade kunt terugbetalen en zo uw korting kunt laten herstellen? U leest het goed: 1 jaar na sluiting dossier, dus niet na de schadedatum! Dat kan weleens heel slim zijn als u een tweede schade heeft binnen die 12 maanden. Betaal alsnog de eerste (kleine) schade terug, claim de tweede (grote) schade en zorg er zo voor dat u niet in een korte tijd veel korting verliest of misschien zelfs in de malus komt. Gratis tip van uw adviseur. Op die manier “slipt” de korting niet tussen uw vingers weg…..

Categoriën: Particulier , Verzekeren , Schade

Geef je reactie!

Wat je invoert bij "naam" wordt boven je reactie getoond.

Info: Als je al een account hebt, log dan in via de volgende link:  Inloggen op Finfin van Adfiz
Dit veld hoeft u niet in te vullen
Visitor  Visitor
Visitor  Visitor
Anoniem - 8 dec 14:49  Antwoord
Handig! Ik wist niet dat ik tot een jaar na het sluiten van het schadedossier nog schade kan terugbetalen en mijn korting kan herstellen. Bedankt!
Inzicht is de belangrijkste succesfactor bij het nemen van financiële beslissingen. Met Finfin van Adfiz kun je je oriënteren en informeren voor het nemen van deze beslissingen.

Stel je vraag aan een adviseur in de buurt

Op Finfin van Adfiz stel je eenvoudig en anoniem je vraag aan de beste financieel adviseurs van Nederland. Je krijgt snel antwoord!

Dit veld hoeft u niet in te vullen
loading

Finfin van Adfiz nieuwsbrief

Schrijf je in voor de Finfin van Adfiz nieuwsbrief en ontvang iedere 2 weken artikelen en handige tips over financiën!

Dit veld hoeft u niet in te vullen
loading
loading
Deze site maakt gebruik van cookies. Door deze site te gebruiken, stem je in met het gebruik van cookies. Lees meer
1
Hoi!
Wat vind je van deze pagina?