Verzekeraars: Movir, NH1816, Legal & General, Regiobank en Dela leveren de beste kwaliteit voor de klant. Dat blijkt uit het Adfiz Prestatie Onderzoek. Tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst (8 januari) zijn de prijzen uitgereikt.
Het onderzoek richtte zich dit jaar op de categorieën Particulier Schade en Particulier Leven (onderverdeeld in Lijfrente – Banksparen en ORV) en Zakelijk Schade, Zakelijk Inkomen, Zakelijk Pensioen. Adfiz reikt de prijzen aan de best presenterende verzekeraars in deze categorieën. Er zijn twee categorieën waar geen enkele verzekeraar boven de 7 scoorde. In de categorieën Zakelijk Schade en Zakelijk Pensioen is daarom geen prijs uitgereikt.
De winnaars per categorie zijn:
Zakelijk Inkomen: Movir
Particulier Schade: NH1816
Particulier Leven-Lijfrente: Legal & General
Particulier Leven-Banksparen: RegioBank
Particulier Leven-ORV: Dela
Adfiz Prestatie Onderzoek
Wil je als klant de beste dienstverlening, dan moet je ook kijken of een geadviseerde verzekeraar of bank daadwerkelijk levert. Naast prijs en polisvoorwaarden zijn de prestaties van aanbieders van groot belang voor de klant. Deze prestaties zijn niet zomaar te vinden op vergelijkingssites op internet. Onafhankelijk adviseurs hebben deze ervaring wel. Het Adfiz Prestatie Onderzoek, uitgevoerd door GfK, maakt transparant welke aanbieders de kwaliteit leveren die de klant verdient.