Op 28 maart organiseerden wij het Webinar Informatie delen bij hypotheken. Hoe kun je als adviseur beschikken over up-to-date informatie om de klant ook na het afsluiten van de hypotheek te kunnen voorzien van gedegen advies?
Na het afsluiten van een hypotheek kunnen verschillende life events invloed hebben op de hypotheek van je klant. Om je klant tijdens de looptijd van de hypotheek van goed advies te kunnen voorzien, is het belangrijk om te weten hoe de hypotheek er zoveel jaar na afsluiten uitziet. Het verzamelen van die gegevens kan tijdrovend zijn, terwijl de gegevens compleet en digitaal bij de hypotheekverstrekker beschikbaar zijn.
Om dit gemakkelijker voor je te maken heeft HDN (Hypotheken Data Netwerk) in samenwerking met diverse marktpartijen het Informatieaanvraag bericht ontwikkeld. Hiermee vraag je de actuele hypotheekgegevens aan bij de geldverstrekker die je vervolgens direct digitaal ontvangt van de aanbieder. Dat is makkelijk, snel en de gegevens staan direct in je systeem. Op basis van de up-to-date hypotheekinformatie kan in het adviesgesprek het advies worden samengesteld en de mutatie digitaal ingediend worden.
In dit Webinar vertelt Maarten Kranenburg, Project Owner Actief Klantbeheer bij HDN, meer over het Informatieaanvraag-bericht en de ontwikkelingen rondom het delen van data bij hypotheken.
Kijk het webinar hieronder terug:
Log nu in als lid om je aan te melden. Heb je problemen met inloggen? Of ben je een onafhankelijk financieel adviseur, maar (nog) geen lid en heb je interesse om deel te nemen? Stuur dan een e-mail naar info@adfiz.nl.
Locatie Evenement
Online